De smaak van bitter en zoet…

7 Sep

Het meisje kocht nieuwe rode schoentjes en zette kleine stapjes op het werk…telt weer mee…hoera hoezee !

E_i_n_d_e_l_i_j_k even diep slapen wanneer de vrolijke song op gsmwekker zijn intrede doet…poging me op te vrolijken mislukt…het pijnlijke versteven lijf beslist wanneer ik moet gaan liggen, wanneer ik uit bed moet…op werkdagen buitenshuis beslist de wekker…

De eerste zes pillen behoren tot het ontbijt en moeten me de voormiddag helpen doorkomen…meestal doen die echter hun werk niet en dit zorgt voor de zoveelste mentale dip…telkens weer een stap opzij zetten…

Op het werk niet kunnen wegstoppen hoe ik me voel (staat op mijn gezicht te lezen, hoor ik dan) maar begrepen worden door vriend(inn)en-collega’s en verstrooiing vinden in het werken met hun en de kinderen…héél even denken dat ik de wereld aan kan…laat me maar…even…met mijn hoofd tegen de muur lopen en dat doet pijn…zoveel pijn…

Thuis het huishouden doen en telkens even moeten rusten, omdat het niet meer gaat…pijn en vermoeidheid…géén plaats voor méér…

Je ermee proberen te verzoenen dat alles sterk afhankelijk is van hoe het die dag met je gaat…weinig plannen kunnen maken en wanneer iets echt niet lukt gas terug nemen…anderen ontgoochelen…

En moe…wat voel ik me moe…Dan denk ik na één dag werken te weten hoe het voelt een marathon te hebben gelopen (en laat dat lopen nu net iets zijn wat enkel in mijn mooiste dromen kan)…

In de fleur van het leven werd chronisch…

Gedragen door enkelen, van onschatbare waarde, die luisteren e_l_k_e k_e_e_r opnieuw…schuldig voelen omdat ik het hoofd laat hangen…niet weet hoe het negatieve af te remmen en het positief te leren bekijken…

De smaak van bitter en zoet…

Eén reactie to “De smaak van bitter en zoet…”

  1. Fries september 7, 2012 bij 10:40 am #

    Je verwoordt de harde realiteit o zo mooi…
    PS ’t Zijn mooie schoentjes, net als die vlindertjes… 😉
    Geniet van een RUSTIG weekend!

Geef een reactie

